Bir sonraki


94-Tedâvî sonrası bir sülüğün alkol veyâ çamaşır suyunda imhâ ediliyor olması doğru mudur?

23 Görüntüleme
Lâlegül TV
36
Yayınlama Tarihi 02 Nov 2018 / Kategori: Bir Soru Bir Cevap

Sülük tedâvîsinde kullanılmış bir sülüğün taşıdığı mikrobu yaymaması için alkol veyâ çamaşır suyunda imhâ ediliyor olması doğru mudur?

Bu tıbbî bir meseledir. Bildiğimiz kadarıyla etrafımızda bu işi yapanların uygulaması genelde onu tabî’î olarak doğal yerlere salmaları oluyor. Sülük kullanılıyor, kullanıldıktan sonra bir dereye, bir ırmak kenarına bırakılıyor, doğal yaşantısında belli bir zamân sonra zâten kendini temizliyor, “bir daha kullanılabilir durumda olur” diyorlar. O yüzden eğer hayvanı öldürmeden bunu halletme imkânımız varsa keyfî bir öldürme olur ki bu câiz olmaz. En azından doğru olmaz. Şâyet “hastalığın yayılmasına vesîledir ve illâ ki bu şekilde olmalıdır” şeklinde gerçekten böyle olduğu kanıtlanmış ise o zamân zâten bu bir zarârdır, zarârın bertaraf edilmesi onu öldürmekle olacaksa bunu da yapmak de herhangi bir mahzûr lâzım gelmeyecektir. Bu konuda uzman kişilerle istişâre ederek yapmakta uygunluk vardır. yıkamakla da temiz olabilir. Böyle bir kanâ’at oluşamıyorsa üç kere yıkanacak, her defâsında sıkılacak şeklinde kitâplarımızda ifâde var. Şâfiî mezhebine göre özellikle köpek necâsetinde bu noktada vârid olan Hadîs-i Şerîf’ten dolayı 7 kere yıkanmasının gerekliliği ve 7 tânesinden bir tanesi de toprakla olmasının gerekliliğinden bahsedilir. Hanefi fıkhına göre bunlar şart değildir. Hanefî mezhebinde aslolan onun temizlenmesi için bir alet edevatın kullanılmasıdır. Bu sabun, deterjan veyâ toprak olabilir. Bir şekilde oradaki necâsetin gitmesi şeklinde anlamışlardır.

Daha fazla göster
0 Yorumlar sort Göre sırala

Bir sonraki